Pri objednávkach nad 200€ je DOPRAVA ZADARMO
Potrebujete poradiť? Viac o našom sortimente: info@stihl.sk

Záručné podmienky

I. Všeobecné ustanovenia

Predávajúci: STÉNIA a.s., Poštová 11, 040 01 Košice, IČO: 36204871, DIČ: 2020053574, IČ DPH: SK2020053574, tel. kontakt: 055 / 62 242 56, e-mail: info@stenia.sk

  1. ďalej vo vzťahu ku spotrebiteľovi je predávajúci označovaný aj ako Obchodník
  2. ďalej vo vzťahu ku kupujúcemu, ktorý nie je spotrebiteľom je predávajúci označovaný aj ako Predajca

Kupujúci (ďalej ako zákazník)

  1. kupujúci – spotrebiteľ t. j. fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania)
  2. kupujúci – podnikateľ t. j. právnická osoba alebo fyzická osoba, na ktorú sa nevzťahuje definícia spotrebiteľa.
  1. Záruka na výrobky značky STIHL je počas záručnej doby poskytovaná podľa nasledujúcich podmienok obsiahnutých v týchto Záručných podmienkach.
  2. Predávajúci poskytuje aj pozáručný servis na výrobky značky STIHL.
    Predávajúci poskytuje pozáručný servis aj na výrobky značky VIKING, predaj ktorých už skončil a nevzťahuje sa na nich už záručný servis.
  3. Záručný list je dokladom práv a povinností kupujúceho v zmysle § 618 až § 625 Občianskeho zákonníka, ak je kupujúcim fyzická osoba – spotrebiteľ. Záručný list je dokladom práv a povinností kupujúceho v zmysle § 429 Obchodného zákonníka, ak je kupujúcim iná osoba ako spotrebiteľ.
  4. Predávajúci poskytne kupujúcemu záruku písomnou formou t. j. záručným listom (doklad o záruke vystavuje predávajúci ku každému zakúpenému tovaru) s uvedenými všetkými potrebnými údajmi pre uplatnenie záruky (najmä názov tovaru, cena, množstvo, sériové číslo a dátum dodania). Štandardne však, ak to umožňuje povaha veci, akceptuje predávajúci namiesto záručného listu doklad o zakúpení veci (faktúra) obsahujúci údaje na základe, ktorých je možné zakúpenú vec identifikovať. V záručnom liste zrozumiteľným spôsobom vysvetľujeme obsah záruky, jej rozsah, podmienky, dobu platnosti a spôsob akým je možné uplatniť nároky z nej plynúce. V záručnom liste zároveň uvádzame, že poskytnutím záruky nie sú dotknuté práva kupujúceho, ktoré sa ku kúpe viažu.
  5. Výrobok je ďalej označovaný aj ako „tovar“ alebo aj ako „vec“.
  6. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim. Kupujúci je oprávnený predávanú vec pred prevzatím prezrieť.
  7. Ak sa vada prejaví do dvoch rokov od dodania veci spotrebiteľovi, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.
  8. Predajca nezodpovedá za vady, ktoré mohol kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom pri prehliadke zistiť, najmä nezodpovedá za to, ak kupujúci – podnikateľ neskôr bude reklamovať chýbajúce príslušenstvo predávanej veci alebo mechanické poškodenie veci zistiteľné pri prehliadke. Predajca za takéto vady nezodpovedá ani vtedy, ak kupujúci nevyužil možnosť vykonať prehliadku predávanej veci.
  9. Pri každom nároku v rámci záruky (pri každom uplatnení zodpovednosti za vady t. j. vytknutí vady veci(ďalej aj ako „reklamácia“) kupujúcim (ďalej aj ako zákazník) je nutné predložiť riadne vyplnený záručný list a/alebo daňový doklad o kúpe výrobku, na základe ktorého je možné identifikovať výrobok a určiť dátum jeho predaja kupujúcemu. Za riadne vyplnený záručný list sa považuje záručný list vyplnený predávajúcim a zákazníkom.
  10. Na škody, ktoré vznikli prirodzeným opotrebovaním výrobku, jeho preťažením, alebo akýmkoľvek iným nesprávnym zaobchádzaním (najmä v rozpore s pokynmi uvedenými v návode na obsluhu), sa záruka nevzťahuje.
  11. Záruka sa nevzťahuje na tie veci – stroje, ktoré budú reklamované v rozobratom stave, nekompletné, alebo po zásahu neautorizovaným servisom alebo inou osobou. Zákazník je povinný priniesť na reklamáciu vec – stroj v kompletnom stave, vrátane všetkých pracovných častí (napr. lišta, reťaz, vrták, žací nástroj a podobne).
    Predávajúci záruku neuzná (odmietnutie zodpovednosti za vady) v prípade preukázania:
    • použitia neoriginálnych dielov alebo príslušenstva nedoporučeným výrobcom
    • použitia nesprávnych palív a mazacích hmôt
    • neoprávneného zásahu
    • svojvoľného zásahu zákazníka do výrobku (napr. nastavovanie otáčok, rozobratie mimo bežnej údržby)
    • použitia v rozpore s návodom na použitie
    • používania opotrebovaných dielov spotrebného charakteru
    • neohlásenia počiatočnej poruchy
    • mechanického poškodenia neprimeraného určenému použitiu prístroja (náraz na cudzí predmet a pod.)
    • škôd v dôsledku prepravy
    • prirodzeného opotrebenia a pod.
  12. V prípade oprávnenosti reklamácie je predávajúci povinný zabezpečiť opravu alebo výmenu vadnej veci v zákonnej lehote. Táto doba nevyhnutná na opravu veci, počas ktorej bude vec v oprave, nezakladá právny nárok zákazníka na náhradu tým vzniknutej škody alebo ušlého zisku.

II. Dĺžka záruky

  1. Záručná doba začína plynúť odo dňa dodania veci. Ak boli počas záručnej doby vykonávané opravy, neznamená to nový začiatok záručnej doby, len jej predĺženie o dobu od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať.
  2. Dĺžka záručnej doby je 24 mesiacov pri predaji tovaru fyzickej osobe – spotrebiteľovi pre priamu osobnú spotrebu – spotrebiteľská kúpna zmluva je uzavretá podľa Občianskeho zákonníka a zákazník je považovaný za koncového spotrebiteľa podľa Občianskeho zákonníka.
  3. Dĺžka záručnej doby je 12 mesiacov pri predaji tovaru akejkoľvek právnickej osobe alebo fyzickej osobe – podnikateľovi, ktorý koná v rámci svojej obchodnej a podnikateľskej činnosti pre komerčné účely (obchodnú a podnikateľskú činnosť) – kúpna zmluva je uzavretá podľa Obchodného zákonníka.
Ak je vec – výrobok aspoň raz používaný na obchodnú alebo podnikateľskú činnosť, vzťahuje sa na zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim Obchodný zákonník a dĺžka záručnej doby je 12 mesiacov. Obchodným – komerčným účelom sa rozumie akékoľvek použitie tovaru podnikateľom a jeho zamestnancami, odplatné požičiavanie výrobku, vedenie tovaru v účtovníctve a iné obdobné použitie.
Pri vznesení záručného nároku je záručný servis predávajúceho oprávnený posúdiť vzhľadom na stav opotrebenia tovaru, či bol tento výrobok použitý na komerčné účely a stanoviť, ktorý z režimov (podľa Obchodného zákonníka alebo podľa Občianskeho zákonníka) sa vzťahuje na konkrétny výrobok.
Keď je kupujúcim spotrebiteľ, v rámci zákonnej záručnej lehoty sa vybavovanie vytknutia vady veci – reklamácie riadia zákonom č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, zákonom č. 108/2024 Z.z, o ochrane spotrebiteľa a zákonom č. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v ich platnom a účinnom znení.

III. VYTKNUTIE VADY TOVARU t. j. REKLAMÁCIA

Nároky z uplatnenia vytknutia vady veci (t.j. z reklamácie), zákazník uplatňuje u Predávajúceho, ktorý mu predmetnú vec – výrobok predal, rovnako môže u tohto Predávajúceho podať sťažnosť prípadne iný podnet:

Predávajúci:

STÉNIA a.s., Poštová 11, 040 01 Košice, IČO: 36204871, DIČ: 2020053574, IČ DPH: SK2020053574, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel: Sa, vložka číslo: 1168/V

1. Práva kupujúceho – spotrebiteľa pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady

Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, resp. požadovať reklamáciu tovaru len v prípade, ak vytkol vadu obchodníkovi do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.
Keď je kupujúcim spotrebiteľ (na základe spotrebiteľskej kúpnej zmluvy) má v závislosti na povahe vady veci pri uplatnení zákonnej záruky tieto práva zo zodpovednosti za vady (v súlade s §623 a §624 Občianskeho zákonníka):

1.1. Právo spotrebiteľa na odstránenie vady opravou alebo výmenu veci

Ak ide o odstrániteľnú vadu má kupujúci právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť, a to opravou veci alebo výmenou veci. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady opravou veci požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti veci, ak výmenou veci či súčasti veci Obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by oprava veci spôsobila spotrebiteľovi značné ťažkosti. Platí, že spotrebiteľ si nemôže zvoliť odstránenie vady spôsobom, ktorý nie je možný.
Na účely opravy alebo výmeny spotrebiteľ odovzdá vec Obchodníkovi.

1.2. Právo spotrebiteľa na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy ak:

  1. Obchodník vec neopravil ani nevymenil,
  2. Obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka (t. j. oprava ani výmena nie sú možné alebo by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane prihliadnutia na to akú hodnotu by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti,
  3. vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
  4. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
  5. Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

2. Práva kupujúceho – podnikateľa pri uplatnení záruky

Ak ide o chybu, ktorú je možné odstrániť, bude tovar opravený. Pokiaľ nie je oprava možná a povaha chyby nebráni obvyklému užívaniu, môže sa Predajca s kupujúcim dohodnúť na primeranej zľave z ceny tovaru. V prípade zľavy nie je možné neskôr tuto chybu reklamovať.
Ak ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez chyby, Predajca je oprávnený chybný tovar vymeniť za tovar s rovnakými alebo podobnými úžitkovými vlastnosťami alebo vystaví dobropis.

3. Potvrdenie o vytknutí vady (ďalej aj ako Reklamačný protokol)

Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné Potvrdenie o vytknutí vady (Reklamačný protokol) bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady (Reklamačnom protokole) uvedie primeranú lehotu, v ktorej vadu odstráni. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady. Táto lehota oznámená spotrebiteľovi nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť. V reklamačnom protokole tiež uvedie, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie je požadovaný; ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o prevedení opravy a dobe trvania reklamácie, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Písomné potvrdenie o vytknutí vady (reklamačný protokol), ako aj prípadné oznámenie o odmietnutí zodpovednosti za vady poskytne predávajúci písomne a/alebo e-mailom.
Kupujúci má voči Obchodníkovi právo na úhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady veci, za ktorú zodpovedá Obchodník a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu veci. Kupujúci musí právo podľa predchádzajúcej vety uplatniť u Obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
Pri každom uplatnení zodpovednosti za vady u predávajúceho musí byť spísané potvrdenie o vytknutí vady resp. reklamačný protokol, ktorý osoba vybavujúca reklamáciu vydá zákazníkovi a kópiu uchová pre účely kontroly. Vytknutie vady / Reklamácia bude zapísané v evidencii vytknutých vád / reklamácií.
Potvrdenie o vytknutí vady (Reklamačný protokol) obsahuje okrem určenia primeranej lehoty na odstránenie vady najmä:
  • kontaktné údaje strán,
  • dátum vytknutia vady veci (t. j. uplatnenia reklamácie)
  • popis vady
  • požiadavku zákazníka na spôsob vybavenia reklamácie – pričom poverená osoba predávajúceho je povinná poučiť zákazníka o možnostiach riešenia reklamácie: oprava, výmena, zľava z ceny výrobku, vrátenie peňazí v prípade odstúpenia od zmluvy.

IV. VYBAVENIE VYTKNUTIA VADY / REKLAMÁCIE

Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípadoch uvedených v bode 1.2. ZP.
Vybavením reklamácie je ukončenie reklamačného konania:
  1. odovzdaním opravenej veci (za podmienok uvedených v bode 1.1.), alebo
  2. výmenou veci za bezvadnú vec (za podmienok uvedených v bode 1.1.) alebo
  3. vyplatením primeranej zľavy z ceny veci (v prípadoch uvedených v bode 1.2.), alebo
  4. vyplatením celej kúpnej ceny veci v prípade odstúpenia spotrebiteľa od zmluvy (v prípadoch uvedených v bode 1.2.)
  5. odôvodneným písomným zamietnutím reklamácie
Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak.
V prípade zľavy nie je možné neskôr reklamovať tovar pre chybu, za ktorú bola zľava poskytnutá.
Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa písm. d) a e) bodu 1.2. ZP sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka odstrániť vadu.
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.
Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho.
Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
Zákazník – podnikateľ môže od Predajcu požadovať:
  1. dodanie chýbajúceho tovaru
  2. požadovať odstránenie ostatných vád tovaru, alebo
  3. primeranú zľavu z kúpnej ceny.
Ak v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej kupujúcim na odstránenie vád Predajcovi, alebo ak túto kupujúci neurčí tak v lehote určenej na odstránenie vád Predajcom, Predajca neodstráni vady tovaru môže kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy odstúpiť.

V. PRÁVO PREDÁVAJÚCEHO NEPREVZATÚ VEC PREDAŤ

Ak kupujúci neprevezme vec, ktorú odovzdal predávajúcemu na opravu alebo výmenu v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

VI. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPORU

Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho vytknutie vady veci alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva.
Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa § 3 zákona č. 391/2015 Z.z. v platnom a účinnom znení, ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia ako aj iné právnické osoby zapísané v zozname Ministerstva hospodárstva SR – www.mhsr.sk.
Spotrebiteľ podľa vlastného uváženia môže návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podať v listinnej či elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice.
Odkaz na platformu na úrovni EÚ, prostredníctvom ktorej môže spotrebiteľ podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu formou elektronického formulára
Podrobnejšie informácie o alternatívnom riešení sporov nájdete v Obchodných podmienkach.

VII. BEZPLATNÁ SERVISNÁ PREHLIADKA

Poskytujeme bezplatnú servisnú prehliadku:
  1. Pri záručnej dobe 24 mesiacov (pri osobnej spotrebe) je spotrebiteľ povinný priniesť výrobok na bezplatnú servisnú prehliadku k Obchodníkovi, u ktorého výrobok zakúpil, najskôr 10 mesiacov a najneskôr 12 mesiacov od dátumu predaja uvedeného na záručnom liste.
  2. Pri záručnej dobe 12 mesiacov je zákazník povinný priniesť výrobok na servisnú prehliadku k Predajcovi, u ktorého výrobok zakúpil, najskôr 5 mesiacov a najneskôr 6 mesiacov od dátumu predaja uvedeného na záručnom liste.
Táto servisná prehliadka je bezplatná okrem výmeny dielov spotrebného charakteru, ktoré je potrebné vymeniť pre bezchybné fungovanie výrobku v ďalšom období záručnej doby.
Za diely spotrebného charakteru sa považuje najmä: reťaz, lišta, reťazové koliesko, kosiace nože, kosiace nástroje, unášač noža, hlavica na silón, silón, vŕtacie nástroje, vzduchový filter motora, zapaľovacia sviečka, štartovacia šnúra, klinový remeň a pod. Pri týchto dieloch je potrebné prihliadať na ich spotrebnú povahu, charakter a podliehanie prirodzenému opotrebeniu hneď pri zakúpení prístroja a prípadné výrobné vady týchto dielov reklamovať ihneď pri prvom odskúšaní výrobku.
Za predajcu je považovaný predajca, ktorý výrobok zákazníkovi predal, alebo iný predajca, u ktorého sa nachádza záručný servis. O miestach a sídlach predajcov sa informujte u dovozcu: STÉNIA a.s., Poštová 11, 040 01, Košice. Tel: 055/6224256, 0915 276 063, email: info@stihl.sk,
Tieto Záručné podmienky sú platné a účinné od 1.7.2024.